Followers

Akuarium Qu

Wednesday, July 16, 2008

PTPTN semakin menjadi-jadi

Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) kecewa dengan tindakan pihak PTPTN yang jelas mahu memperbodoh mahasiswa dengan merahsiakan tindakan mereka ‘mencuri’ RM 114 dari duit pinjaman mahasiswa baru pada pembukaan semester baru-baru ini atas alasan kos insurans .

GAMIS juga akan mendedahkan dalam masa terdekat satu kajian yang telah dibuat kepada lebih dari 1200 responden mahasiswa di 5 buah kampus (UIAM, UM, UKM, UPM, UTMKL) bagi membuka mata kerajaan yang nampak tidak mempedulikan kesan melampau kenaikan harga minyak dan bahan makanan kepada golongan mahasiswa.

GAMIS tidak akan teragak-agak untuk menubuhkan sebuah badan bertindak bagi mendesak kerajaan lebih prihatin kepada nasib dan kebajikan mahasiswa.

GAMIS juga mendesak kepada Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK) yang menggabungkan semua Presiden-presiden MPP-MPP IPTA supaya bertindak secara agresif terhadap kerajaan dalam soal membela nasib mahasiswa yang menghadapi tekanan ekonomi selepas kenaikan harga minyak dan kesan berantai darinya.


Mohd Dzul Khairi Mohd Nor

Presiden,

Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia

No comments: