Followers

Akuarium Qu

Saturday, November 13, 2010

Mtest - KPLI

Assalamualaikum wbt. Salam Blogger...


Rasa terharu, 8 November 2010 saya dapat panggilan Mtest untuk KPLI, maklumlah cuba nasib mau ubah kewangan kepada Pendidikan.

Saya sudah 3 kali aply KPLI, tapi mgkn lum ada rezeki. Tak pa saya terima sebab belum layak untuk menjadi seorang pendidik. InsyaALlah tahun ini, ambilan Januari 2011, buat yang terbaik. KPLI 2011 dalam genggaman.

Laungan lagu Maher el-Zain menemani ku pagi ni sambil menaip post dalam blog "Mujahidah Tawau", dendangan lagu ini mengingatkan saya tentang kuasa Allah sebagai Pencipta Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. MasyaAllah...

Perjalanan dari Tawau ke Kota Kinabalu, 12 November 2010, Pagi bapa yang hantar dengan harapan saya akan buktikan bahawa kejayaan di tangan saya. Dalam keadaan kelam kabut, hantar ke terminal bas KK. Bas Tung Ma jadi pilihan. Laju ooo...

Malangnya, lambat pula sampai KK, banyak singgah2. Pening juga dalam bas. Sakit kepala, terpaksa nengadu dengan kawan. Tapi alhamdulillah, sampai sahaja di terminal Bas KK sakit kepala pun hilang.

"Assalamualaikum, pakcik, saya da sampai terminal." Ku menelepon. "Ok tunggu kejap lagi Pakcik datang.

7.30 pm baru sampai umah pc. Terus mengurus diri.

Dua hari di KK, 13 november 2010, balik semula ke Tawau. Singgah kejap di Lahad Datu.....

Terharu bab ramai kawan-kawan pray for me tuk buat yg terbaik untuk Mtest KPLI. Thanks to all my friend.

Anywhere, InsyaAllah KPLI dalam genggaman. 2011 - Pendidikan Prasekolah.

Jom cari maklumat bersama.. untuk pemantapan ilmu sebagai bekalan menghadapi temuduga kelak... Semoga dipermudahkan...

No comments: