Followers

Akuarium Qu

Wednesday, October 8, 2008

Gila Blog da ni....

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah, Allah masih beri kita peluang untuk bertemu di ruangan blog Luahan hati. Di sini luahan hati semakin aktif dengan blog. Maklumlah dah sebati dalam diri walaupun baru menceburkan diri dalam5 bulan yang lalu tapi semakin best pula menulis pandangan dan idea kita sendiri tanpa halangan. Sungguhpun ada yahoo messenger tempat beri komen tapi ia adalah sebagai motivasi kepada diri ini yang ingin menimba ilmu.


Di sini saya ada setu cerita. Entahlah di mana kebenarannya.

Bermula dengan kejutan.....

Astagfirullahalazim....

Biar betul ni, tinggal berapa hari sahaja lagi final exam. Tak prepare apa lagi ni... Sya.. Sya... Tak takut ke tak pandai agih masa dengan assignment banyak, meting sana sini, sembang-sembang dengan kawan lagi, dah tu buat buzy pula dengan blog.

Mana Sya yang dulu ku kenali...? Dia seorang yang rajin buat nota, rajin jumpa lecture, selalu study sama2 kengkawan. Tapi selepas aktif dengan MPP semakin mengada-ngada pula sibukkan diri dengan bercouple. Benarkah cerita ni...?

Dikesempatan yang ada pula, Sya semakin aktif dengan program yang tak habis-habis dengan program yang dicop program lagho (melalaikan). Sebelum ni Sya adalah seorang yang aktif dengan program islamik. Misalnya, joint usrah, solat jemaah di masjid, Qiam tak tinggal, pendek kata semua yang ke arah islamik. Tapi selepas bertemu jejaka pilihan semuanya tinggal. Apa barang...kata orang Tawau.

Bagaimana kita hendak mengatasi masalah yang di hadapai oleh Sya tadi...?

Dilihat kepada permasalahan yang semakin merungsing dirinya, ya la tak lama lagi nak final exam, banyak assignment kena siapkan lagi, da tu meting pun tak putus-putus. Wah semakin aktif pula anyam ketupat, pergi rumah kawan sembang-sembang kosong ja. Semua kerja yang sia-sia belaka. Sebagai seorang yang mempunyai peranan dan tanggungjawab besar terhadap diri sendiri, keluarga dan masyarakat sekeliling. Kita perlu bantu sya untuk mengurangkan masalah yang ditanggungnya.



p/s...
Jika anda merasakan anda berada di situasi yang sya hadapi, Apa tindakan anda...?


No comments: