Followers

Akuarium Qu

Sunday, November 9, 2008

Jom cari cinta ILAHI


6 comments:

NurSyahadah said...

teringat komen daripada seorang sahabat bahawa cari cinta Ilahi dengan sendirinya cinta manusia akan hadir. Tu yang terdetik memasukkan post dalam blog ni. Harap kongsi serba sedikit cerita mengenai mencari cinta sepatutnya. Jom mencari Cinta Ilahi....

Leave you comment, here... TQ, Syukran, Harigato, Nandre, Shyese, Terima Kasih

Ibn Mohamed said...

Cinta ILAHI adalah sebaik2 cinta. Jgn lupa hubngan dgn Allah, baru boleh hubungan dgn manusia.

NurSyahadah said...

Syukran Jazilan...

(Betul33_Upin dan Ipin.)

InsyaAllah...

NurSyahadah said...

Tertipu dengan nikmat dunia..
Sempat terbaca satu post mengeai "cinta manusia"..

Ini adalah cerita kisah benar, ramai juga yang tidak puas hati dan mula menjatuhkan fitnah kat seorang kawan, Kesian dia.

Jelas lagi bersuluh, Berkepit sana sini, Makan sepinggan, g kuliah sama-sama. Pendek kata apa yg pakwe dia buat, makwenya pn ada sama. Itu pada pendangan mata kasar. Betul ka...!!!

Apa perasaan anda apabila nampak sepasang merpati dua sejoli ke hulu ke hilir...? Pada pandangan saya sendiri, saya akan katakan mereka bercouple. Tapi benar kah..?

Atau saje-saje je...?

Paling tidak pun cinta kerana cinta mereka diikhtiraf cinta Islamic.

Respon anda...!!!

NurSyahadah said...

http://www.friendster.com/group/bulletin.php?gid=1356577&bid=1045

Inikah cinta..?

NurSyahadah said...

"Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya" (al-Baqarah:42)

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu,Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" (al-Baqarah:216)

Ya Allah,jauhkan aku dari kehinaan ini.Jauhkan aku dari zina hati. Aku takut Ya Allah hidup di dalam cabaran ini namun apalah sangat cabaran ini berbanding dengan cabaran zaman Rasulullah dahulu

Inilah dalil yang menunjukkan bahawa bercouple dalam Islam sebelum berkahwin itu tidak digalakkn. Jom hayati. Baca, teliti dan hayati.