Followers

Akuarium Qu

Sunday, November 30, 2008

Rindunya

Kerinduan pada kg halaman berakhir pada 24hb November yg lalu, setelah saya dan kwn2 balik bersama2 dari labuan ke Tawau. Malangnya, saya seorang ja dari Tawau. Ndak pa la apa mau ditakut, Allah kan ada menemani di sisi. Kita jak yang selalu lupa kat Dia.

Seminggu sebelum balik memang da sibuk dengan meting ini, meting itu. Nasib baik dekat ja tempat meting. Boleh la datang mana yang mampu.

Sehari sebelum balik tu, sempat lg berangan2. "Kalau la umah ku dekat dengan UMSKAL kan senang. Ini tidak kena merentasi laut cina selatan, pas tu kena menempuh gunung ganang lagi, di Kundasang. Barulah boleh terus ke Tawau. Sandakan, Lahad Datu dan Kunak juga menjadi laluan. Pendek kata, kalau mau pi tawau, satu Sabah kita lalui. Beruntung lah siapa yang pernah ke Tawau. Terutamanya budak dari Semenanjung. Jom g Tawau...!!! Uiii siap promot lg.

Bercerita sikit, baru-baru ni, masa kat umah di Felda Umas. Datang ja kat umah dari KK ari tu balik Tawau. Mak dan Ayah jemput. Uiii terubat lagi rindu. Dah la sampai pukul 3 di umah terus tidak tido. Nanti tidak terjaga Subuh. Silap haribulan Solat subuh pun kantoi. Nasip baik la mata ku tido ndak mau tido.

Beberapa hari duk umah, plan mau kerja. Tapi ndak da tempat yang boleh aplai kerja sambilan. Ada pun jauh dari rumah. Duit lagi..!! Save budget ba klu dekat-dekat jak.

K la, tu ja la dulu.. Sambung lag nanti ya... Mau urus Praktikal lagi ni...

Wassalam...

No comments: