Followers

Akuarium Qu

Sunday, April 18, 2010

Mesyuarat Agung PKT




Assalamualaikum w.b.t.
Salam Ukhuwahfillah Salam Blogger.


Mesyuarat Agung PKT berlangsung selama dua hari berturut-turut telah berlangsung pada 17-18 April 2010. Majlis perasmian mesyuarat agung PAS Kawasan Tawau di Madrasah Darul Hidayah 17hb April 2010 (Sabtu) yang disempurnakan oleh Ustaz Hj Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS Pusat. Manakala, Mesyuarat Agung Rasmi DPKT pada 18 April 2010.


Kehadiran Pimpinan PAS Pusat memberi semangat kepada mereka yang hadir dalam Mesyuarat Agung PAS Kawasan Tawau kali ini. Menurut YDP Pas Tawau, beberapa cabaran yang perlu dalam sesi kepimpinan kali ini ketika berucap dalam upacara Ucap Tama YDP.


Kehadiran AJK Pas Pusat, PJ Pas Sabah, YDP Pas Tawau, bersama AJK Pimpinan PKT bersama perwakilan dan pemerhati menyerikan lagi majlis tersebut.





Wajah srikandi ini telah membahas dengan begitu hebat berkenaan Isu Penggunaan di Tawau. Harapan beliau agar kita sebagai pengguna yakin bahawa keadaan Isu Halal dan Haram di Tawau semakin kritikal. Apabila percampuran antara produk halal dan tidak halal di supermarkat tawau seperti Milimewa, Giant, Parkwell. Dijamin tidak menjaga sensitiviti sebagai pengguna Islam. Oleh itu, langkah mengatasi, cadangan ahli mesyuarat agar menghantar memorendum kepada pihak berwajib.


Bersama menjaga hak orang Islam di Tawau khususnya.
Dengan Tema "Memaju Perubahan Memperkasa Pakatan" menjadi kunci kejayaan Pas di Tawau.




No comments: