Followers

Akuarium Qu

Sunday, July 4, 2010

.....Isu Semasa...

Assalamualaikum wbt.
.....salam blogger....

Saya menyusun 10 jari kepada semua peminat blog. Saya terlalu lama tidak mengupdate blog atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan. Saya cuba berkongsi sedikit.



Isu "Felda Bankrup" dalam akbar Keadilan menjadi isu hangat kini. Sehingga Persatuan Belia Felda menghantar memorandum bantahan atas dakawaan Keadilan bagawa Felda Bankrup. Dakwaan pihak pembangkang menjadi buah mulut masyarakat felda. Tunggu keputusan mahkamah seerusnya.

Isu "Piala Dunia" di Afrika semakin berada di penghujungnya. Brazil dan Portugal menjadi pasukan pilihan telah terkelur di pusingan ke dua. Kini, German menunjukkan taringnya untuk terus mara ke peringkat akhir.



Isu "1 Malaysia" mendapat tempat di hati masyarakat. Perdana Menteri Malaysia ke-6, Datuk Seri Najib Tun Razak membawakan cogan kata 1 Malaysia sebagai menyatupadkan masyarakat malaysia yang terdiri daripada Melayu, India dan Cina. Perbezaan agama, adat, dan budaya namun disatukan dengan konsep 1 Malaysia.


Isu "Misi Kemanusiaan di Gaza". Misi bantuan untuk masyarakat Palastien mendapat perhatian daripada masyarakat Islam di seluruh dunia. Namun usaha murni ini mendapat tentangan dari regiem Israil apabila kapal yang digunakan untuk menghantar misi bantuan tersebut telah diserbu. 12 orang Malaysia telah menyertai misi tersebut terselamat daripada kekejaman tentera Israel.


Isu "Masyarakat Bajau di Semporna". Baru-baru ini, saya terbaca akbar sabahkini0n9. Menarik..!! cerita mengenai asal usul masyarakat bajau di semporna. Best..!! tau la serba sedikit mengenai BAJAU..

Semoga isu yang dikongsikan sedikit sebanyak memberi manfaat kepada kita.

Wasalam..

No comments: