Followers

Akuarium Qu

Monday, September 1, 2008

SALAM RAMADHAN melalui Mesej

Jadikanlah Hari Ini Lebih Baik Dari yang Semalam
Selamat Menyambut Ketibaan Bulan Ramadan kali ke 1429 H
Hari pertama saya telah terima mesej daripada seorang sahabat.
Dalam mesej tersebut tertulis
"SETIAP SAAT...
AKU MENANTIMU...
AKU MERINDUIMI...
KINI KAU HADIR...
MEMBAWA SEJUTA HARAPAN KEPADA KU..
TAKKAN AKU
MELEPASKANMU LAGI...
TAKKAN AKU SIA-SIAKAN KEHADIRANMU LAGI...
DATANGLAH DAN BERILAH AKU 1000 KEDAMAIANMU ITU...
HADIRLAH, KEHADIRANMU AKAN KUSAMBUT DENGAN SUJUD
KESYUKURAN...
aHLAN wAHsAHLAN...
YA RAMADHAN...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK..
Doa seorang ayah kepada Allah untuk anaknya..
"ya Allah, seketika di tahun ini. InsyaAllah muncul hari baru yang ceria. Engkau muliakan dan sayangi penerima ucapan ini, berkati keluarganya, sihatkan tubuh badannya, limpakan rezekinya, jauhkan daripada fitnah, penganiayaan & penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta takwa tanpa alasan. Makbulkan cita-citanya yang murni. Amin Ya Rabbal Alamin.
Mesej daripada kawan;
"Terciut rasa rindu bertandang, pada teman yang jauh di mata, bulan ramadhan kini bertandang, selamatmenunaikan ibadah puasa"
Pesanan ringkas daripada teman seperjuangan;
"Tirai sya'ban berlabuh sudah, jendela ramadhan kini tersentuh, cahaya kemuliaannya semakin bersinar di hati insani yang setia menanti janji ilahi...
SELAMAT menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak..!!
Gembiralah kamu akan kedatangan bulan ramadhan nescaya terselamatlah jasad kamu daripada api neraka
Mesej yang terakhir diterima pada 1 ramadhan drpd tidak dikenali identitinya;
"Selamat menunaikan ibadah puasa... semoga puasa tahun ini lebih baik dari sebelumnya......"
Terima kasih saya ucapkan atas segala peringatan di atas.. bersama-sama kita mencari Mardatillah Allah.
Perbaiki diri di samping memperbaiki orang lain.

No comments: