Followers

Akuarium Qu

Saturday, April 25, 2009

Hati ku tersentuh


Ya Allah kenapa aku diuji..? Itulah keluhan seorang hamba Allah yang tidak mengerti akan apa erti kita diciptakan ke dunia. Adakah akan mudah berputus asa, sedangkan Allah tidak suka orang suka berputus asa. Ada ramai lagi insan yang lebih hebat ujiannya di luar sana.

Lihatlah peperangan di Palastain tidak pernah selesai. Bayangkan kita yang berada di tempat mereka, mampukah kita menghadapi kehidupan tersebut. Kita lihat tahap iman kita di mana...?

Teringat pula lagu raihan,

"Iman adalah mutiara di dalam hati manusia yang menyakini Allah, Maha esa Maha kuasa."

Betapa Allah berkuasa atas segalanya. Hatiku apabila hari ini gejala sosial di kalangan remaja semakin merungsingkan. Apa tindakan kita sebagai orang yang bertanggungjawab. Kita bukan ibubapa kepada mereka, tapi bagaimana kita hendak membantu mereka adalah atas usaha kita sendiri. Allah tidak akan megubah nasib seorang kaum melainkan mereka mengubah nasip mereka sendiri.

p/s Penulisan ini bukan untuk meraih simpati daripada sesiapa. cuma mohon pandangan dari pembaca blog yang dihormati agar berkongsi idea untuk menggerakkan Persatuan Alumni Badar.

No comments: